Γνωρίζω τη θέση σας, έχετε κάνει τα πάντα για να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google, έχετε βελτιστοποιήσει την ιστοσελίδα σας για τις λέξεις κλειδιά, έχετε προσλάβει την καλύτερη εταιρεία SEO με τους πιο εξειδικευμένους ειδικούς και φυσικά έχετε ξοδέψει ένα κάρο λεφτά για να μπείτε σε όλους τους οδηγούς στο ίντερνετ.
Εκτός αυτού, η κειμενογράφος σας (blogger στα ελληνικά) γράφει και ποστάρει κάθε μέρα άρθρα στο blog της ιστοσελίδας σας αλλά του κάκου.
Μια μικρή αναζήτηση στη Google με τις λέξεις κλειδιά που στοχεύετε εδώ και μήνες σας επιστρέφει κάτι που φοβόσασταν: Όλοι οι ανταγωνιστές σας και οι ιστοσελίδες τους να είναι στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google και εσείς να είστε μόλις και μετά βίας στο 10 αποτέλεσμα, στο τέρμα κάτω της πρώτης σελίδας μην πω ότι στις περισσότερες περιπτώσεις είστε στην δεύτερη σελίδα πίσω από όλους τους άλλους.
Καταλαβαίνω το άγχος σας και την σύγχυση σας, όμως τα αποτελέσματα αναζήτησης δεν εξαρτώνται από το τι κάνετε μόνο εσείς, αλλά από το τι πιστεύει η Google και επειδή δεν μπορείτε να πάρετε τηλέφωνο την Google και να την παρακαλέσετε να σας ανεβάσει 5 θέσεις για να βγείτε στην πρώτη σελίδα, μάλλον θα πρέπει να ακολουθήσετε άλλη φιλοσοφία σε αυτό το θέμα.
Γιατί χρειαζόμαστε την ανάλυση ανταγωνισμού στο SEO;
Θα πρέπει να κάνετε ανάλυση ανταγωνισμού για να διαπιστώσετε για ποιο λόγο είναι πιο μπροστά στη Google οι ανταγωνιστές σας και όχι εσείς.
Και επειδή κατά 70% η κατάταξη μιας ιστοσελίδας εξαρτάται από τα backlinks, θα πρέπει στην ανάλυση ανταγωνισμού να εστιαστούμε στο να βρούμε πια backlinks έχουν οι ανταγωνιστές μας. Όχι όλοι οι ανταγωνιστές μας αλλά αυτοί που μας περνάνε σε κατάταξη στην Google.
Τα βήματα λοιπόν της ανάλυσης ανταγωνισμού θα πρέπει να είναι τα παρακάτω:
Να βρείτε την ήδη υπάρχουσα κατάταξη των ανταγωνιστών σας για τις ήδη υπάρχουσες βασικές λέξεις κλειδιά που σας ενδιαφέρουν άμεσα
Να βρείτε ποιος είναι πρώτος στην κατάταξη για την βασική λέξη κλειδί
Να βρείτε τα backlinks που έχει ο πρώτος και βγαίνει με την συγκεκριμένη λέξη κλειδί
Να αντιγράψετε και εσείς όσα backlinks μπορείτε
Τα τέσσερα παραπάνω βήματα είναι ιδιαίτερα ειδικευμένα και όπως καταλαβαίνετε η διαδικασία αυτή είναι πολύ χρονοβόρα και μπορεί να κρατήσει εβδομάδες ίσως και μήνες. Τα αποτελέσματα της δεν είναι πάντα τα αναμενόμενα γιατί ενώ μπορεί να έχετε τα ίδια backlinks με τον πρώτο ανταγωνιστή σας ceteris paribus (που σημαίνει ότι όλοι οι άλλοι παράγοντες κατάταξης παραμένουν σταθεροί, περιεχόμενο, social signals, domain authority κτλ) και πάλι δεν θα έχετε και οι δύο την ίδια θέση.
Κάποιος θα είναι πρώτος και κάποιος θα είναι δεύτερος στην κατάταξη για την συγκεκριμένη λέξη κλειδί.
Οπότε θα πρέπει να γνωρίζετε από πριν ότι ένα ποσοστό επιτυχίας 80% με 90% είναι ανεκτό και ότι μάλλον θα πρέπει να κάνετε κάτι παραπάνω από τους ανταγωνιστές σας για να είστε σίγουροι ότι θα τους ξεπεράσετε στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.
Βρείτε την ήδη υπάρχουσα κατάταξη των ανταγωνιστών σας στη Google
Ας υποθέσουμε ότι η λέξη κλειδί είναι το Web Design, κάνοντας μια ανώνυμη περιήγηση στη Google μπορούμε να δούμε ποια ιστοσελίδα βγαίνει πρώτη. Στη συνέχεια μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το SEO Powersuite και συγκεκριμένα το Ranktracker για να δούμε τις θέσεις τις δικές μας αλλά και των ανταγωνιστών μας
Να βρείτε τα backlinks που έχει ο πρώτος
Στη συνέχεια θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το πρόγραμμα Link Assistant που περιέχεται στο πακέτο SEO Powersuite και το οποίο έρχεται και με έκπτωση έως και 40% ανάλογα με τι έκδοση θα το αγοράσουμε.
Στο Link assistant μπορούμε να δούμε όχι μόνο ποια backlinks έχει ο πρώτος ανταγωνιστής μας, αυτός που βγαίνει στην πρώτη θέση της Google, αλλά να κάνουμε και link prospecting, αφού το ίδιο το πρόγραμμα μας δίνει σε πολλές περιπτώσεις και το αντίστοιχο email του διαχειριστή της ιστοσελίδας με την οποία συνδέεται ο ανταγωνιστής μας.
Βέβαια αυτό μπορούμε να το βρούμε και μόνοι μας ψάχνοντας μέσα στην επικοινωνίας της ιστοσελίδας με το backlink.
Αντιγράψετε και εσείς όσα backlinks μπορείτε
Στη συνέχεια θα πρέπει α αντιγράψουμε όσα backlink μπορούμε. Με την έννοια αντιγράφω backlink εννοούμε ότι θα πρέπει να δημιουργήσουμε ή να κερδίσουμε με κάποιον τρόπο όσα περισσότερα backlinks με τη λέξη κλειδί που στοχεύουμε από τα υποψήφια site με τα οποία συνδέεται ο ανταγωνιστής μας.
Θα μπορέσουμε να κερδίσουμε όλα τα backlinks που έχει και αυτός; Όχι βέβαια, αλλά σίγουρα θα μπορέσουμε να κερδίσουμε μερικά.
Θα μας ανεβάσει η Google αμέσως στα αποτελέσματα αναζήτησης;
Ότι θα ανεβούμε και θα κερδίσουμε κάποιες θέσεις είναι σχεδόν σίγουρο. Ωστόσο, αυτή η διαδικασία χρειάζεται από 15 ημέρες έως μήνες για να ευδοκιμήσει και αυτό γιατί δεν φθάνει μόνο να ταξινομήσει η Google τα backlinks μας για να μπορέσει να μας ανεβάσει στην κατάταξη αλλά και να παλιώσουν.
Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας SEO και κατάταξης που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο είναι και η ηλικία των backlinks που έχει κάποια ιστοσελίδα. Όσο πιο παλιά τα backlinks σας, τόσο πιο ισχυρά είναι και τόσο μεγαλύτερη ισχύ έχουν στην γενική σας κατάταξη.
Κάθε backlink περνάει ένα link juice στην ιστοσελίδα σας από την ιστοσελίδα προορισμού. Αυτό το link juice έχει πολλές παραμέτρους που διαβάζει και αναγνωρίζει η Google ώστε να αποφασίσει ποια θέση θα δώσει στην ιστοσελίδα σας.
Αυτοί οι παράμετροι είναι το domain authority της ιστοσελίδας που δίνει το backlink, η παλαιότητα, η σχετικότητα, ο αριθμός των συνολικών εξερχόμενων backlinks της σελίδας, η θέση του backlink μέσα στο κείμενο, τα social media signals της σελίδας με το backlink κτλ.
Δημιουργήστε περισσότερα ποιοτικά backlinks
Επειδή όμως σε κάθε περίπτωση δεν μπορέσετε να αντιγράψετε όλα τα backlinks του πρώτου ανταγωνιστή σας ότι και να κάνετε, θα πρέπει και εσείς να δημιουργήσετε λίγα περισσότερα backlinks από αυτόν.
Τα backlinks θα πρέπει να είναι ποιοτικά και δημιουργημένα με το χέρι. Μπορείτε να δείτε περισσότερα για αυτό το θέμα στο άρθρο: Τι κάνει ένα backlink να μοιάζει αλλά και να είναι ποιοτικό;
Καλύτερα να στοχεύσετε στην ποιότητα παρά στην ποσότητα. Στο να δημιουργήσετε δηλαδή καλύτερα 100 ή 200 backlinks με το χέρι με κάποιο σταθερό ρυθμό, όπως 20 κάθε εβδομάδα παρά να μπείτε σε κάποια φρενήρη αλλά αβέβαιη διαδικασία μαζικής παραγωγής backlinks με κάποιο μηχανικό τρόπο.
Μην ξεχνάτε ότι ένα backlink παραμένει ένα backlink και όσο πιο δύσκολο είναι να αποκτηθεί από εσάς τόσο πιο ψηλά θα σας ανεβάσει γιατί θα είναι εξίσου δύσκολο και για τους ανταγωνιστές σας να το αντιγράψουν.
Άλλα SEO tools για να κατασκοπεύσετε τον ανταγωνισμό
Εκτός από την πολύτιμη πλατφόρμα SEO Powersuite με το πρόγραμμα Link Assistant που είναι ιδιαίτερα αξιόπιστο και σας δίνει ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, υπάρχουν και άλλα εργαλεία SEO, τα περισσότερα δυστυχώς ή ευτυχώς επί πληρωμή για να μπορέσετε να κατασκοπεύσετε τον ανταγωνισμό και αν βρείτε τα backlinks των ανταγωνιστών σας.
Μερικά από αυτά είναι τα παρακάτω.
Ahrefs To Ahrefs είναι ένα πραγματικά εκπληκτικό εργαλείο για να δείτε τα backlinks των ανταγωνιστών σας, και σας δίνει αρκετές πληροφορίες όπως η ημερομηνία απόκτησης του backlinks και άμα όντως υπάρχει μέχρι σήμερα ή έχει χαθεί ή έχει αφαιρεθεί από ανθρώπινο χέρι.
Όμως με 82€ περίπου το μήνα για την κατώτερη έκδοση που σας επιτρέπει να βλέπετε κάθε εβδομάδα τα αποτελέσματα σχετικά με τα backlinks που έχουν αποκτήσει οι ανταγωνιστές σας είναι λίγο φαρμακείο για κάποιο μέσο site και μόνο όσοι ασχολούνται πολύ σοβαρά με το SEO όπως εμείς τυχαίνει να πληρώνουν κάθε μήνα αυτό το τίμημα.
Majestic Εκτός από το Ahrefs, ένα άλλο online SEO tool για να δείτε την κατάταξη σας στις μηχανές αναζήτησης είναι το Majestic το οποίο δεν έρχεται και αυτό δωρεάν και όπως θα δείτε έχει εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα από ότι το Ahrefs.
Ίσως με την χρήση του να μπερδευτείτε χειρότερα αντί να ξεδιαλύνετε την υπόθεση. Ο λόγος που σας το αναφέρω είναι απλώς και μόνο να επισημάνω την ύπαρξη του.
Ο πιο ασφαλής τρόπος όμως για να βρείτε τα backlinks των ανταγωνιστών σας είναι μέσω του Link Assistant από την πλατφόρμα SEO Powersuite και μετά το Ahrefs.
Άμα επεκταθείτε περισσότερο σε άλλα εργαλεία SEO, μάλλον θα χάσετε το χρόνο σας και θα σπαταλήσετε τους πόρους σας άσκοπα.
Πηγή: paramarketing
Add Comment