Το αεροπλάνο είχε απογειωθεί από την πρωτεύουσα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στις 9 Μαρτίου 2015
Το ηλιακό αεροσκάφος Solar Impulse 2 προσγειώθηκε στο Άμπου Ντάμπι, από το οποίο είχε αρχίσει το ταξίδι του γύρω από τον κόσμο πριν από 16 μήνες, ολοκληρώνοντας ένα ιστορικό ταξίδι που επιδεικνύει τις δυνατότητες των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Το αεροπλάνο είχε απογειωθεί από την πρωτεύουσα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στις 9 Μαρτίου 2015 και πραγματοποίησε ένα ταξίδι περίπου 40.000 χλμ και 500 ωρών. Σε μερικές περιπτώσεις ο καιρός προκάλεσε προβλήματα τα οποία το ανάγκασαν να παραμείνει προσγειωμένο για μήνες σε κάποιες χώρες.
Οι Ελβετοί εξερευνητές, Μπερτράντ Πικάρντ (δεξιά) και Αντρέ Μπόρσμπεργκ (αριστερά)
Οι Ελβετοί εξερευνητές, Μπερτράντ Πικάρντ και Αντρέ Μπόρσμπεργκ, πιλοτάριζαν εναλλάξ το αεροπλάνο, το οποίο έχει άνοιγμα φτερών μεγαλύτερο αυτού του Boeing 747 και έχει το βάρος ενός οικογενειακού αυτοκινήτου.
Η ελβετική ομάδα επιδιώκει την αύξηση της στήριξης προς την καθαρή ενέργεια, με το αεροπλάνο να έχει τέσσερις κινητήρες οι οποίοι τροφοδοτούνται από ηλιακή ενέργεια από πάνω από 17.000 ηλιακές κυψέλες οι οποίες βρίσκονται στα φτερά του αεροσκάφους. Η ενέργεια που περισσεύει κατά τη διάρκεια της ημέρας αποθηκεύεται σε τέσσερις μπαταρίες οι οποίες κινούν το αεροσκάφος τη νύχτα.
Κατά τη διάρκεια της πτήσης του, το Solar Impulse 2 πετούσε σε ύψη μέχρι 9.000 μέτρων, σε ταχύτητες μεταξύ 45 και 90 χλμ/ ώρα. Το αεροπλάνο πραγματοποίησε 16 στάσεις κατά τη διαδρομή του, μεταξύ άλλων σε Ομάν, Ινδία, Μιανμάρ, Κίνα, Ιαπωνία, ΗΠΑ, Ισπανία και Αίγυπτο.
Όπως αναφέρει ο Guardian, το τελευταίο σκέλος του ταξιδιού ήταν ταραγμένο, εξαιτίας αναταράξεων από τον θερμό αέρα της ερήμου, που δυσκόλευε τον Πικάρντ στην πτήση του.
Όπως είπε ο ίδιος στη βρετανική εφημερίδα λίγο μετά την προσγείωσή του, «δούλευα πάνω σε αυτόν τον στόχο για 15 χρόνια. Ελπίζω πως οι άνθρωποι θα καταλάβουν ότι δεν είναι απλά μια πρωτιά στην ιστορία της αεροπορίας, αλλά επίσης μια πρωτιά στην ιστορία της ενέργειας. Όλες αυτές οι “καθαρές” τεχνολογίες που χρησιμοποιούμε μπορούν να χρησιμοποιηθούν οπουδήποτε. Εμείς πετάξαμε 40.000 χλμ, αλλά επαφίεται σε άλλους να πάνε ακόμα παραπέρα».
Το αεροσκάφος, το οποίο ανέβαινε σε μεγάλο ύψος την ημέρα για να μειώνει ύψος τη νύχτα, εξοικονομώντας ενέργεια, θα μπορούσε να πετά συνεχόμενα, αλλά όχι οι πιλότοι, εξαιτίας των πολύ σκληρών συνθηκών: Μπορούσαν να κοιμούνται μόνο για πολύ μικρά χρονικά διαστήματα, μέσα σε μία καμπίνα χωρίς θέρμανση και πίεση, ενώ το μεμονωμένο κάθισμα εκτελούσε και χρέη τουαλέτας.
Πηγή: naftemporiki.gr
Διαβάστε ΕΔΩ όλα τα τελευταία νέα από την Αμφιλοχία
Διαβάστε επίσης:
Η Θρυλική «ΧΡΙΣΤΙΝΑ» Του Ωνάση Στη Ζάκυνθο
Εμπλοκή των αεροδρομίων Ακτίου και Αράξου στις επιθέσεις στη Συρία;
Amfilochia.gr – Ειδήσεις και νέα από την Αμφιλοχία και τον νομό Αιτωλοακαρνανίας
Add Comment