ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μέρα ορόσημο για την Αιτωλοακαρνανία

Ιστορική μέρα η χθεσινή τόσο για την Αιτωλοακαρνανία όσο και γενικότερα για την Δυτική Ελλάδα καθώς το τμήμα του αυτοκινητόδρομου της Ιονίας μήκους Κουβαράς – Αμφιλοχία 26 χλμ., που θα μειώσει την απόσταση Αιτωλοακαρνανίας – Ηπείρου, παρέδωσαν στην κυκλοφορία οι υπουργοί Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη.

Αυτό πάντως που σχολιάστηκε αρνητικά κατά την παράδοση του τμήματος, όπως αναφέρουν πληροφορίες της «Σ», είναι το γεγονός πως δεν προσκλήθηκε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας να βρίσκεται στην εκδήλωση.

Γι’ αυτό το λόγο, ούτε ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας, ούτε η Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας Χριστίνα Σταρακά παρέστησαν.

Όσον αφορά, τώρα στο έργο, όπως τόνισε στον χαιρετισμό του ο κ. Σπίρτζης, «δώσαμε πολύ μεγάλη μάχη, σε πολύ δύσκολες συνθήκες, για να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν τα μεγάλα οδικά έργα». Μάλιστα, σημείωσε ότι «τα έργα αυτά δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, αλλά στον ίδιο τον λαό, αφού αυτός είναι που τα χρηματοδοτεί».

Επίσης, επανέλαβε ότι Ιόνια οδός θα παραδοθεί λειτουργική τον Μάρτιο του 2017 και πρόσθεσε πως τα εγκαίνια θα γίνουν από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα.

Ο κ. Φλαμπουράρης, στον χαιρετισμό του, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις προσπάθειες που κάνει η κυβέρνηση για την ανασυγκρότηση της χώρας και, όπως επισήμανε, η ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών έργων είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα.

Από την πλευρά της, η κ. Γεροβασίλη μίλησε για τα οφέλη που θα έχουν, κυρίως, οι τοπικές κοινωνίες από την ολοκλήρωση των έργων, που θα συμβάλουν σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη. Ειδικότερα, υπογράμμισε ότι η Δυτική Ελλάδα και η Ήπειρος θα βγουν από την απομόνωση, θα προωθηθεί ο τουρισμός, ενώ οι πολίτες θα ταξιδεύουν με ασφάλεια.

Το χρονικό της Ιονίας από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Τα χαρακτηριστικά του δρόμου

Ήταν στις 19 Δεκεμβρίου 2006, όταν ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς υπέγραφε τη σύμβαση παραχώρησης με την Κ/Ξ Νέα Οδός για τον Αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού, του δρόμου που θα ένωνε το Αντίρριο με τα Ιωάννινα. Χρειάστηκε να περάσουν 10 χρόνια και 8 ημέρες για να δούμε στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα της κατασκευής αυτής. Πριν από λίγο ο Υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, παρέδωσε στην κυκλοφορία το τμήμα Κουβαράς-Αμφιλοχία, μήκους 26 χλμ. Πρόκειται για την πρώτη από μία σειρά παραδόσεων τμημάτων της Ιόνιας Οδού μέχρι το τέλος Μαρτίου, που ο δρόμος θα παραδοθεί στο σύνολό του, με μικρές ελλείψεις.

Προς το παρόν οι οδηγοί θα έχουν την ευκαιρία να περνούν από το νέο τμήμα χωρίς να πληρώνουν διόδια καθώς δεν υπάρχει σταθμός διοδίων. Το τμήμα Κουβαράς-Αμφιλοχία ξεκινάει από τη χ.θ. 76 και φτάνει μέχρι τη χ.θ. 101,3. Περιλαμβάνει 3 ανισόπεδους κόμβους: Α/Κ Κουβαρά (χ.θ. 76), Α/Κ Αμβρακίας (χ.θ. 84,7) και Α/Κ Αμφιλοχίας (χ.θ. 101,3).

Επίσης περιλαμβάνει τα ΣΕΑ Αμβρακίας (χ.θ. 81,2) και ΣΕΑ Αμφιλοχίας (χ.θ. 95,4) τα οποία θα λειτουργήσουν μετά τον Μάρτιο. Ανάμεσα στα τεχνικά έργα που πραγματοποιήθηκαν περιλαμβάνονται 2 γέφυρες, 5 άνω και 13 κάτω διαβάσεις καθώς και 44 οχετοί. Στη χ.θ. 93,7 υπάρχει το «Πάρκο Θέασης» όπου κάποιος θα μπορεί να σταματά και να βλέπει το Κάστρο της Αμφιλοχίας.

15782793_921389291337499_1276607927_n

Το νέο τμήμα από τον Κουβαρά μέχρι την Αμφιλοχία μαζί με το προηγούμενο από το Κεφαλόβρυσο μέχρι τον Κουβαρά δημιουργούν ένα συνεχόμενο κλειστό αυτοκινητόδρομο 59 χλμ. Η μείωση της χρονοαπόστασης με το νέο τμήμα υπολογίζεται σε περίπου 20 λεπτά. Δηλαδή, η απόσταση από Κεφαλόβρυσο μέχρι Αμφιλοχία θα διανύεται σε λιγότερο από 30 λεπτά αντί για 50 που ίσχυε μέχρι σήμερα. Σε όλο το μήκος του δρόμου υπάρχουν 2 λωρίδες συν ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του παραχωρησιούχου στο Ypodomes.com, το τμήμα Κουβαράς-Αμφιλοχία προς το παρόν θα λειτουργεί μόνο για τη διαμπερή κυκλοφορία από και προς τα Γιάννενα καθώς οι ανισόπεδοι κόμβοι Κουβαρά και Αμβρακίας αναμένεται να λειτουργήσουν μέχρι το Φλεβάρη.

Στον Α/Κ Κουβαρά έχουν δοθεί 2 από τους 4 κλάδους, δηλαδή η έξοδος προς Γιάννενα και η είσοδος προς Πάτρα. Αυτοί που έρχονται από το Άκτιο, τη Λευκάδα ή την Πρέβεζα θα πρέπει να κατευθυνθούν βόρεια για περίπου 4 χλμ. μετά την Αμφιλοχία για να μπορέσουν να εισέλθουν στον αυτοκινητόδρομο. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Α/Κ Αμβρακίας μελλοντικά θα συνδέει την Ιόνια Οδό με την Αμβρακία Οδό. Οι επόμενες παραδόσεις τμημάτων αναμένονται προς τον Φεβρουάριο με φαβορί τα τμήματα Καμπή-Πέρδικα και Γαβρολίμνη-Κεφαλόβρυσο.

Ο Μιχάλης Γουρζής, αντιπρόεδρος της ΤΕΡΝΑ, εταιρείας που κατασκευάζει το έργο, δήλωσε: «Είμαι ευχαριστημένος, κάναμε τεράστιες προσπάθειες που αποδίδουν πλέον με τη σημερινή παράδοση του τμήματος αυτού. Το Φεβρουάριο θα παραδώσουμε το τμήμα Κλόκοβα-Κεφαλόβρυσο και μέχρι το τέλος Μαρτίου όλο το έργο.»

Στις δηλώσεις του ο υπουργός Υποδομών ανέφερε για το θέμα της σύνδεσης: «Δυστυχώς και στους πέντε αυτοκινητοδρόμους αλλά και στην Εγνατία είχε γίνει ένας σχεδιασμός που άφηνε εκτός αστικά κέντρα. Για τη σύνδεση του Αγρινίου θα γίνει συντονισμός, θα δοθούν χρονοδιαγράμματα αλλά πλέον το θεσμικό πλαίσιο είναι πολύ διαφορετικό. Όταν γίνει μια δημοπρασία θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις, οι αρχαιολογικές τομές και οι μεταφορές δικτύων. Με αυτόν τον τρόπο θα τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα. Μέχρι τότε δουλεύουμε.

Τι γίνεται με το Άκτιο – Αμβρακία

«Όπως γνωρίζετε το Άκτιο – Αμβρακία έχει τέσσερις εργολαβίες που καθυστερούν κι αυτές πάρα πολύ. Έχουμε καθυστερήσεις με πάρα πολλά προβλήματα. Η μία σύμβαση προχωράει κανονικά, έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Η πρώτη. Πιστεύω ότι δεν θα έχουμε κάποιο πρόβλημα. Για τις υπόλοιπες τρεις θα προγραμματίσουμε μια – μια εργολαβία σκούπα για την ολοκλήρωση του έργου υποστήριξε σε δηλώσεις του ο κ. Σπίρτζης.

15731139_921389408004154_187818524_n

Η ανακοίνωση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

«Λίγο πριν το τέλος του 2016, με την Ιόνια Οδό να βρίσκεται σχεδόν στην ολοκλήρωσή της, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας δίνει στη δημοσιότητα το χρονικό του έργου, υπενθυμίζοντας τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει και από πλευράς της Περιφέρειας:

Το χρονικό της Ιόνιας Οδού

2007: Εντάχθηκε – ψηφίστηκε στη Βουλή η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα.
2010: Σταμάτησαν τα μεγάλα οδικά έργα της Ολυμπίας και της Ιόνιας Οδού και ξεκινά ο «Γολγοθάς» της επανεκκίνησης για το σύνολο του φυσικού και τεχνικού αντικειμένου.
2011: Επιβολή μακρόχρονης αναστολής εργασιών.
2012 (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ): Επιστολή παρέμβασης στον τότε Υπουργό Ανάπτυξης, Μεταφορών και Δικτύων Κώστα Χατζηδάκη, ζητώντας δεσμεύσεις για την πορεία της Ιονίας Οδού και τη μη μείωση του φυσικού αντικειμένου του έργου.
2013 (ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ): Παρέμβαση του Περιφερειάρχη στον Επίτροπο Γιοχάνες Χαν για την υλοποίηση των αυτοκινητοδρόμων, μείζονος σημασίας για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
2013 (ΜΑΡΤΙΟΣ): Συνάντηση εργασίας του Περιφερειάρχη με τον τότε Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης Σταύρο Καλογιάννη και φορείς της Αιτωλοακαρνανίας με κυριότερο θέμα την Ιόνια Οδό.
2013 (12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ): Κυρώθηκε η σύμβαση από τη Βουλή των Ελλήνων για την επανέναρξη της κατασκευής των μεγάλων οδικών αξόνων, μεταξύ αυτών των τμημάτων της Ιονίας Οδού Αντίρριο – Κεφαλόβρυσο, Κουβαράς – Άρτα, Φιλιππιάδα – Ιωάννινα.
2014 (ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ): Επίσκεψη στα εργοτάξια της Ιονίας Οδού του Απ. Κατσιφάρα, του τότε Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου, στελεχών της Περιφέρειας, φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης κ.α. Στόχος η πίεση για την ταχύτερη πρόοδο των εργασιών.
2014 (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ): Ξεκίνησαν οι διαδικασίες για ένταξη στο ΝΕΟ ΕΣΠΑ 2014-2020.
2014 (ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ): Επιστολή του Απ. Κατσιφάρα στον Γ.Γ. Δημοσίων Έργων Στρ. Σιμόπουλο για συμπληρωματικές εργασίες στη σύνδεση της Ιονίας Οδού με τον Αστακό, σχετικά με τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν.
2014 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ: Εγκρίθηκε από την Ε.Ε. το επιχειρησιακό πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών που προβλέπει ρητά την ένταξη και την υλοποίηση του αυτοκινητοδρόμου.
2015 – 2016: Διαρκείς επισκέψεις στα έργα τόσο από τον Περιφερειάρχη όσο και από τους Αντιπεριφερειάρχες, ώστε να υπάρχει στενή συνεργασία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου.
2016 (ΙΟΥΛΙΟΣ): Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Γιώργο Δέδε με προτεραιότητα την έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου της Ιόνιας Οδού.
2016 (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ): Επιθεώρηση των εργασιών ολοκλήρωσης των διδύμων σηράγγων Κλόκοβας Αιτωλοακαρνανίας, του οδικού άξονα «Ιόνια Οδός» στην περιοχή Ριζά Αιτωλοακαρνανίας, από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη και τον Περιφερειάρχη Απ. Κατσιφάρα.
Ο Απόστολος Κατσιφάρας, Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, ήταν, είναι και θα παραμείνει δίπλα στα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που υλοποιούνται στην περιοχή, παρακολουθώντας την πορεία τους μέχρι και την ολοκλήρωσή τους.»

Στις δηλώσεις του τέλος ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε για το θέμα της σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό: «Δυστυχώς και στους πέντε αυτοκινητοδρόμους αλλά και στην Εγνατία είχε γίνει ένας σχεδιασμός που άφηνε εκτός αστικά κέντρα. Για τη σύνδεση του Αγρινίου θα γίνει συντονισμός, θα δοθούν χρονοδιαγράμματα αλλά πλέον το θεσμικό πλαίσιο είναι πολύ διαφορετικό. Όταν γίνει μια δημοπρασία θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις, οι αρχαιολογικές τομές και οι μεταφορές δικτύων. Με αυτόν τον τρόπο θα τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα. Μέχρι τότε δουλεύουμε».

Επιμέλεια: Νίκος Αγγελόπουλος – sinidisi.gr

Διαβάστε ΕΔΩ όλα τα τελευταία νέα από την Αμφιλοχία

Διαβάστε επίσης:

Δόθηκε στην κυκλοφορία το τμήμα Κουβαράς – Αμφιλοχία

Διάλυση Της ΔΕΥΑ Από Τον Δήμο Αμφιλοχίας

Amfilochia.gr – Ειδήσεις και νέα από την Αμφιλοχία και τον νομό Αιτωλοακαρνανίας